El Servei ERES 2.0 permet annexar documents tant als registres com als expedients, des de l’opció de la modalitat d’integració amb el servei de Via Oberta. A continuació s’explica el detall de l’operativa de la funcionalitat:
Important: cal tenir en compte els següents requisits previs per poder fer-ne ús:
- És necessari que l’organisme usuari de l’ERES estigui autoritzat per consumir dades d’algun servei de Via Oberta. Només es podran realitzar consultes dels serveis que l’organisme tingui autoritzats a Via Oberta.
 - Addicionalment, cal que la persona usuària de l’ERES que realitza la consulta tingui permisos a EACAT pel servei de Via Oberta. L’ERES recupera de manera automàtica els permisos de la Plataforma (EACAT) i denegarà la consulta en cas que no estiguin habilitats allà.
 
Des de l’opció d’annexar documents a l’ERES (tant des del mòdul de registre com des del mòdul d’expedients):
Registre:
 
Expedient:
 
S’obre la finestra per introduir les dades del document. En aquest cas, l’usuari de l’ERES ha de seleccionar:
- Format: Via Oberta
 - Tipus: llistat amb les tipologies documentals. L’usuari ha de seleccionar aquella que correspongui.
 
 
Un cop identificades aquestes dades es pot prémer el botó Accepta i tot seguit es mostren les autoritzacions disponibles a ERES. En aquest put és necessari tenir en compte seleccionar únicament el servei i modalitat, pel qual l’organisme i l’usuari estiguin autoritzats a consumir a través de Via Oberta. En cas contrari la consulta donarà un error de permisos. 
 
Prémer “Següent”
A la següent pantalla cal identificar les dades per identificar a la persona sobre la qual es fa la consulta. Cada servei pot requerir dades diferents (p.ex: el NIF).
Per defecte es podrà seleccionar el document identificador de la persona interessada del registre/expedient des del selector dret del camp “Document identificador”. També es pot afegir de manera manual a la capça esquerra del mateix camp.
En prémer següent el servei inicia la consulta per integració amb Via Oberta. 
 
El següent pas és l’obtenció del document des del servei corresponent. Apareix un missatge similar al de sota. 
 
Prémer “Finalitzar” i posteriorment, guardar el registre/expedient a ERES.
Seguidament, el document recuperat de Via Oberta es mostrarà annex.
- Registre:
 
- Expedient:
 
En funció de les respostes definides per cadascun dels serveis, modalitats i finalitzats autoritzades, pot mostrar-se, com a resposta, un missatge en vermell indicant que no existeixen dades per la persona sol·licitada. En aquests casos no s’afegirà cap document al registre o expedient.
Et podria interessar:
Pas a pas per accedir a les dades de Via Oberta
Com assignar permisos als usuaris de Via Oberta?
		
     
     
                      
Copiar enllaç